25.05.2016

Austrija ruošiasi pradėti sienų kontrolę

Brenerio perėja: neįmanoma pravažiuoti?

(2)

Erkrath, 25.05.2016 – Tūkstančius metų Brenerio perėja buvo vienas svarbiausių transporto ir prekybos kelių tarp Šiaurės ir Pietų Europos. Be to, perėja per Alpes buvo didžiulė paskata politinei ir ekonominei plėtrai. Numatyta, kad ši perėja vėl bus tokia, kadangi Austrija gegužės pabaigoje ruošiasi iš naudo pradėti sienos su Italija kontrolę.

Statybos prasidėjo 2016 m. balandžio 12 d. Buvo išmontuoti apsauginiai turėklai tarp Austrijos ir Italijos. Nuo 1998 m. Šengeno sutartis užtikrino judėjimo laisvę ir judėjimą be sienų po visą Europą. Tačiau tai baigiasi: iki mėnesio pabaigos bus pastatyti  dengti kontrolės punktai, skirti sulaikyti pabėgėlius ir sustabdyti jų judėjimą į Austriją.

Didelį susirūpinimą kelia būsimos transporto spūstys ir ekonominės pasekmės.

Dėl mažos rinkliavos ir kuro kainų Austrijoje, lyginant jas su Šveicarija, transporto įmonės linkusios naudotis Brenerio greitkeliu. Vien 2015 m. 2,1 milijonas sunkiasvorių transporto priemonių kirto Alpes keturių juostų greitkeliu, taigi maždaug 5 800 transporto priemonių per dieną. Kadangi Austrija prie pasienio kontrolės punkto ruošiasi apriboti greitį iki 30 km / val., įmonės ir darbuotojai, net jeigu sunkvežimiams bus skirtos dvi juostos, privalo pasiruošti transporto eilėms ir ilgam laukimo laukimui. Viena juosta skirta transporto priemonių tikrinimui, kita – atsitiktiniam vairuotojų ir keleivių duomenų tikrinimui.

Bet kuriuo atveju: prarastas laikas ir didelės stovėjimo išlaidos taps tikra problema, kai Italijos transporto kelias numeris 1 bus uždarytas. „South Tyrol Chamber of Commerce“ jaudinasi, kad papildomos išlaidomos bus perkeltos ant klientų pečių, t.y. krovinių ekspeditorių, o tai reiškia, kad pastarieji turės kelti kainas savo klientams.

Šiuo metu diskutuojama, kokie galimi tokios situacijos sprendimai

Galimi problemų, kylančių dėl situacijos perėjoje, sprendimai yra įvairūs, pavyzdžiui, padidėjęs krovinių gabenimas geležinkeliais, oficialūs antspaudai ant sunkvežimių, lankstus sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimas, kai šie stovės prie kontrolės sienos.

Norint padidinti krovinių gabenimo geležinkeliais mastus, reikia visiškai pertvarkyti tvarkaraščius. Tik tokiu būdu bus sukurta veiksminga ir laiko atžvilgiu naudinga alternatyva greitkeliams. Oficialūs nepaliesti antspaudai rodo, kad sunkvežimį pakrovus jis nebuvo atidarytas ir kad jo atidarymo negali organizuoti ir įvykdyti privatus sektorius. Tačiau dėl šių pasiūlymų iki šiol nepriimti jokie sprendimai.

O lankstesnis sunkvežimių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimas nėra praktiškas. Kyla per didelė rizika saugumui, net jeigu taisyklė būtų taikoma tiktai Brenerio perėjoje.

Įgyvendinami sprendimai: Papildomo laiko apskaičiavimas

„Astag“ (Šveicarijos komercinių transporto priemonių asociacija) nesitiki 

papildomo eismo „Gotthard“ ar „San Bernardino“ keliais. Tačiau net ir naudojantis šiais alternatyviais keliais, nebūtų sutaupomas nei laikas, nei pinigai. Šveicarijoje rinkliavos ir benzino kainos yra daug didesnės nei Italijoje ar Austrijoje. Tai yra vienas pagrindinių faktorių nesinaudoti šiais keliais.

Galiausiai, teigiant, kad nebus rastas įgyvendinamas sprendimas, vienintelė išeitis yra tikėtis ilgesnių kelionių ir pasiruošti didesnėms stovėjimo išlaidoms. Žinoma, šias išlaidas turės padengti galutiniai vartotojai, nekalbant apie vairuotojus, kurių darbo užmokestis turės padengti ilgesnę kelionę. Tačiau mes vis dar tikimės, kad sienų kontrolė yra tiktai Austrijos grasinimas Briuseliui, sukurtas tam, kad paspartintų sprendimus kaip tvarkytis su pabėgėliais Europoje.

 

Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.

 

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų