Septyni dažniausiai užduodami klausimai apie skolų išieškojimą
Skolų išieškojimo paslaugos esmė yra profesionaliai tvarkyti sąskaitas ir padėti atgauti skolas.
Vienas iš būdų tvarkyti vėluojančius mokėjimus yra užsakyti skolų išieškojimo paslaugą. Tačiau daugelis žmonių nežino, ką ši paslauga apima.
Šiame tinklaraščio straipsnyje pateikiame atsakymus į septynis klausimus, kuriuos žmonės klausia prieš užsakydami skolų išieškojimo paslaugą.
Turinys:
- Kiek priminimų apmokėti sąskaitą turiu išsiųsti skolininkui, kol galėsiu užsakyti skolų išieškojimo paslaugą?
- Kokias paslaugas teikia skolas išieškanti įmonė?
- Kaip užsakyti skolų išieškojimo paslaugą?
- Kaip skolų išieškojimo paslauga veikia?
- Kokie yra skolų išieškojimo paslaugos apribojimai?
- Kokie yra paslaugos mokesčiai?
- Kas sumoka skolų išieškojimo mokesčius?
Skolos privalo būti sumokėtos nedelsiant, nebent sutartyje yra nurodytos kitokios sąlygos. Visgi, kartais pinigai nepasiekia gavėjo sąskaitos. Priežastys gali būti įvairios, tačiau pasekmės nėra malonios nė vienai šaliai. Mokėjimas laikomas vėluojančiu, kai praeina 30 dienų nuo datos, kai sąskaita turėjo būti apmokėta. Tada kaip kreditorius galite imtis papildomų veiksmų ir, pavyzdžiui, užsakyti skolų išieškojimo paslaugą, kad atgautumėte pinigus. Toliau pateikiame atsakymus į kai kuriuos dažniausiai apie skolų išieškojimo paslaugą užduodamus klausimus:
1. Kiek priminimų apmokėti sąskaitą turiu išsiųsti skolininkui, kol galėsiu užsakyti skolų išieškojimo paslaugą?
ES direktyvoje teigiama, kad nėra būtinybės siųsti priminimą apmokėti sąskaitą, kai apmokėjimo terminas baigėsi. Jei klientas pavėlavo apmokėti sąskaitą, skolų išieškojimo paslaugą galima užsakyti nedelsiant.
Nėra teisinio reikalavimo siųsti priminimą apmokėti sąskaitą, tačiau tokio priminimo išsiuntimas gali padėti palaikyti geresnius santykius su verslo partneriu. Visgi, jei po antrojo priminimo apmokėti skolą skolininkas neatsako ir mokėjimas nepadaromas, verta apsvarstyti profesionalios skolų išieškojimo paslaugos užsakymą.
2. Kokias paslaugas teikia skolas išieškanti įmonė?
Skolų išieškojimo įmonė išanalizuoja situaciją abiejų šalių atžvilgiu ir veikia kaip neutralus tarpininkas. Peržiūrimi visi dokumentai ir jums pranešama, ar skolos išieškojimo ieškinys yra galiojantis.
Be to, profesionali sąskaitų tvarkymo įmonė gali padėti klientams surinkti pinigus ir prisiima atsakomybę už bendravimą su skolininku. Po šių veiksmų problema būna aiški ir (arba) užtikrinama, kad skola būtų apmokėta. Be to, skolos išieškojimo paslaugos komanda gali tartis dėl alternatyvių mokėjimo būdų, jei kreditorius to pageidauja.
Skolų išieškojimo paslaugos komandai leidžiama būti aktyviems atgaunant skolą. Tai reiškia, kad mūsų specialistai ragina skolininką apmokėti sąskaitas.
3. Kaip užsakyti skolų išieškojimo paslaugą?
Galite tvarkyti savo sąskaitas patys. TIMOCOM straipsnyje rasite tris patarimus, kaip susigrąžinti skolą. Trumpai tariant, patariama kreiptis į klientą patiems ir priminti, kad mokėjimas vėluoja. Visgi, pravartu kreiptis ir į specialistą, kuris turi patirties išieškant vėluojančius mokėjimus arba, dar geriau, kreiptis į konkrečiai toje pramonėje besispecializuojančius skolų išieškojimo profesionalus. Ekspedijavimo ir logistikos įmonės turėtų įsitikinti, kad renkasi tinkamas paslaugas. Skolų išieškojimo paslaugą užsakyti nėra sudėtinga, pakanka tiesiog atsiųsti laišką arba užpildyti paraišką internetu. Norėdami būti tikri, kad skolų išieškojimo įmonė galės atlikti savo darbą, turėsite pateikti jiems įrodymą, kad pinigai jums tikrai priklauso. Tad turėsite atsiųsti nepamokėtas sąskaitas, krovinio sutartį ir kitus dokumentus. Kai atsiųsite visus šiuos dokumentus, turėsite patvirtinti, kad užsakote skolos išieškojimo paslaugą. Tada skolų išieškojimo komanda galės pradėti tvarkyti jūsų sąskaitą.
4. Kaip skolų išieškojimo paslauga veikia?
Kai užsakymo patvirtinimas ir kiti su konkrečiu atveju susiję svarbūs dokumentai yra nusiunčiami skolų išieškojimo įmonei, specialistai įvertins ieškinį.
Įmonės specialistai patikrins, ar visi dokumentai yra tvarkingi. Pavyzdžiui, įsitikins, kad mokėjimas tikrai vėluoja daugiau nei 30 dienų. Patikrins, ar buvo teiktas ieškinys dėl žalos ir įsitikins, kad sąskaita neapmokėta. Skolų išieškojimo paslaugos specialistai naudoja jiems pateiktus dokumentus, kad patikrintų, ar ieškinys nėra užginčytas ir teisiškai galioja.
Tada kreipiamasi į skolininką. Skolininkui suteikiama galimybė paaiškinti situaciją ir pateikti savo pareiškimą. Jis gali patvirtinti, kad yra skolingas, arba užginčyti ieškinį bei pateikti tai įrodančius dokumentus. Šio proceso metu gali būti susitarta dėl įmokų arba skolos išmokėjimo dalimis.
5. Kokie yra skolų išieškojimo paslaugos apribojimai?
Skolų išieškojimo paslauga nėra skirta vykdyti teisėtvarkos darbo, kitaip tariant, specialistai negali nieko nubausti kaip tai daro teismai ir netgi negali priversti skolininko sumokėti. Specialistai gali reikalauti skolininko apmokėti skolas, jei yra aiškių įrodymų, kad mokėjimas vėluoja. Jei ieškinys yra galiojantis, skolininkas privalo sumokėti kreditoriui.
Skolos išieškojimo paslaugos specialistai neturi daugiau teisių nei pradinis kreditorius. Tiesiog perimama visa korespondencija su skolininku kreditoriaus vardu. Specialistai turi daug patirties, kuri leidžia nustatyti visus faktus, tačiau neturi teisinės galios. Jei konkretus atvejis pasiekia teismą, skolų išieškojimo paslaugos specialistai nėra įtraukiami į procesą.
6. Kokie yra paslaugos mokesčiai?
Jei logistikos įmonė nusprendžia užsakyti profesionalų sąskaitų tvarkymą Vokietijoje, yra taikoma mokamos sumos riba. Mokestis yra paremtas Vokietijoje galiojančiais įstatymais sukurta lentele, kurioje nurodoma tokios paslaugos kaina. Skolos išieškojimo atvejo administravimo kaina yra
nuo penkiasdešimties iki dviejų šimtų penkiasdešimties procentų lentelėje nurodytos kainos. Nurodyti mokesčiai yra paremti pradine skolos suma. Net ir pačiais sudėtingiausiais ir labiausiai komplikuotais atvejais maksimalus administravimo mokestis yra 2,5 karto didesnis už lentelėje nurodytą mokestį. Dažniausiai sutariama dėl vidutinio 1,3 karto siekiančio mokesčio. Tai skamba sudėtingai, tačiau yra labai lengva apskaičiuoti.
Pavyzdys. Prekės buvo pervežtos, tačiau sąskaita neapmokėta. Sąskaitoje nurodyta suma yra 500 EUR. Skolos išieškojimo kaina šiam įprastam atvejui yra 1,3 procento teisininko sumos, t. y. 58,50 EUR.
7. Kas sumoka skolų išieškojimo mokesčius?
Yra daugybė priežasčių, dėl kurių sąskaitos gali likti nepamokėtos, tačiau jų neapmokančios įmonės turi žinoti, kad tai kreditoriui kainuoja jo laiką ir pinigus. Pavyzdžiui, rašant ir siunčiant priminimo apie skolą pranešimus reikia ne tik raštvedybos žinių bei laiko, bet ir pats tokio oficialaus rašto siuntimas kainuoja. Kreditorius gali reikalauti, kad skolininkas kompensuotų visas išlaidas, patirtas išieškant skolos.
ES direktyva aiškiai apibrėžia visų šalių teises ir pareigas, kurios yra susijusius su veiksmais dėl neapmokėtų sąskaitų. Šiame TIMOCOM straipsnyje mes aprašome teisinę informaciją, susijusią su tokiomis kompensacijomis. Ši informacija ypač svarbi tokioms tarptautinėms pramonėms šakoms kaip logistika.
Santrauka
Nėra abejonių, kad neapmokėtos sąskaitos turi būti apmokėtos, ypač, jei įmonė nori palaikyti gerus verslo santykius su partneriais. Visgi, jei mokėjimas nepadaromas, svarbu žinoti savo teises ir galimybes. Skolų išieškojimo paslaugos esmė yra profesionaliai tvarkyti pagal sąskaitas gaunamas įmokas ir padėti atgauti skolas.
Transporto ir logistikos pramonėje sąskaitų tvarkymas yra iššūkis, nes dažnai skolininkai yra užsienyje ir sprendžiant situaciją reikia kalbėtis keliomis kalbomis. TIMOCOM skolų išieškojimo tarptautiniu mastu paslaugos komanda didžiausią dėmesį skiria darbui su klientais visoje Europoje. Komanda kalba 27 kalbomis ir veikia kaip neutralus tarpininkas, padedantis įmonėms atgauti skolas.
Jums taip pat gali būti įdomu:
Ką daryti su neapmokėtomis sąskaitomis? Paaiškintos jūsų teisės ir prievolės.
Ką daryti, jei klientas nesumokėjo?
Ekonomikos gaivinimas – kaip apsaugoti savo įmonę šiomis sąlygomis