Spedination ir TIMOCOM – sėkmės istorija
Thomas Kogler, Spedination GmbH įkūrėjas ir generalinis direktorius, logistikos pramonėje dirba jau daugiau nei 20 metų – ir jis beveik visą laiką naudojasi TIMOCOM Marketplace paslaugomis. Įkūręs savo įmonę Spedination GmbH 2020 m. spalį, jis neilgai trukus prisijungė prie TIMOCOM – ir nuo to laiko jis ir jo įmonė nepertraukiamai buvo mūsų klientai. Mūsų interviu jis pasakoja apie savo sėkmės receptą, kuris padėjo jam sukurti verslą pandemijos metu, susiduriant su pramonės iššūkiais. Ir vienas iš pagrindinių ingredientų jo recepte yra skaitmeninimas.
99 proc. skaitmenizavimas nuo pat pradžių
Kogler ilgametė patirtis šioje pramonės šakoje lėmė, kad jis žinojo nuo pat pradžių, jog buvo absoliuti būtinybė skaitmeninti Spedination GmbH ir daryti tai protingai. Jis norėjo palengvinti savo darbuotojų darbą, o ne juos pakeisti.
„Jei nesate pasirengę kritiškai stebėti kiekvieną savo įmonės procesą ir permąstyti jį, skaitmeninimas nėra skirtas jums“ pabrėžia Kogler. „Skaitmeninimas nereiškia, kad turite daryti viską kitaip, tačiau turėtumėte bent jau norėti kažką pakeisti. Tai reiškia, kad taip pat nematau, kaip tiesiog perkurti senus procesus kaip skaitmeninius, nes tai savaime nereiškia, kad jie bus geresni.“
Jis praktiškai pritaikė šį įsitikinimą savo įmonei. „Nuo pirmos dienos esame 99 proc. skaitmeniniai. Vienintelė išimtis yra padėklų užrašai, vis tiek turime siųsti originalias jų versijas. Visą kitą dabar galima padaryti skaitmeniniu būdu.“ Ir šis požiūris veikia nepriekaištingai, nepaisant to, kad kai kurie verslo partneriai iš pradžių rėmėsi tam tikrais įtikinamais. „Jūs tiesiog turite skirti laiko ir paaiškinti žmonėms, kad viskas yra skaitmeniška, tačiau tai vis dar yra įrodymas ir vis dar pažymi visus teisinius langelius. Turint šiuos pokalbius, vėliau viskas tampa daug lengviau.“
Jei problema yra kvalifikuotų darbuotojų trūkumas: ar motyvuoti darbuotojai ir lankstesni darbo modeliai yra sprendimas?
Be savo patirties skaitmeninimo srityje, yra ir kitas aspektas, kuris vaidina svarbų vaidmenį Kogler ir jo įmonei: „Manau, kad mažos šeimos įmonės yra puikios – Jūs iš tikrųjų žinote savo vadovą, kalbatės tiesiogiai, aptariate problemas ir esate ne tik skaičius.“ Sprendimą eiti šia kryptimi taip pat paskatino kvalifikuotų darbuotojų trūkumas – problema jaučiama visoje pramonėje. Kogler teigia, kad įmonės turi judėti kartu su laiku ir pereiti prie lankstesnių darbo modelių ir mokymo metodų, jei nori išlikti konkurencingi – siūlant šviežius vaisius kaip biuro privalumą nieko nenustebinsi. „Krovinių ekspeditoriai praeityje ieškodavo kuo daugiau vietų, kad galėtų būti kuo arčiau pagrindinių klientų. Manau, kad kelias į sėkmę yra pradėti veiklą vietose, kuriose dirba labiausiai motyvuoti darbuotojai. Tai taip pat mano požiūris, ir tai taip pat nebėra techninė problema dėl skaitmeninimo, mokymosi ir mokymo platformų. Spedination remiasi Spedifort, kuri taip pat prieinama TIMOCOM Marketplace.“
Nors čia dirba geri darbuotojai, tačiau ekspeditorių darbas, deja, turi blogą reputaciją, kuri, Kogler nuomone, yra nesąžininga. „Žmonės mano, kad turite dirbti nuo 6 ryto iki 10 vakaro, ir tai tik stresas nuo to momento, kai Jūs pradėsite, iki to momento, kai išeisite. Tačiau taip neturi būti: pristatome 38 valandų savaitę, nesumažindami atlyginimų.“
Kogler apibendrina savo sėkmės receptą trimis žodžiais: hibridinis krovinių ekspedijavimas. Jis sąmoningai vengia vartoti terminą „skaitmeninis krovinių ekspedijavimas“, manau, kad dar nėra tokio dalyko kaip skaitmeninis krovinių ekspedijavimas. Tačiau manau, kad terminas hibridinis krovinių ekspedijavimas yra geras mūsų veiklos aprašymas. Tai iš esmės senas modelis, bet su kvalifikuotais darbuotojais, naujomis technologijomis ir daugybe įrankių. Štai ką aš bandau plėstis toliau.“
TIMOCOM – inovatorius ir gidas
TIMOCOM nuo pat pirmos dienos yra Kogler skaitmeninės kelionės dalis. Paklaustas, kodėl taip yra, jis atsako sakydamas: „Aš nemanau, kad kažkas iš mūsų pramonės kada nors to klaustų. TIMOCOM puikiai padirbėjo.“ Tačiau asmeniniai santykiai, kurie buvo sukurti per daugelį metų, taip pat prisidėjo didele dalimi. Kogler glaudžiai bendradarbiauja su įvairiais TIMOCOM kontaktais ir nuo to laiko Spedination GmbH transporto valdymo sistemoje (TMS) sukonfigūravo keletą API, pavyzdžiui, transporto užsakymų ir krovinių biržos valdymui. Jis taip pat jau dirba su Erkrath IT kompanija, kad išbandytų naujus sprendimus, įskaitant realaus laiko matomumo srityje. „Mes kartu vykstame į šią konkrečią kelionę, todėl man tai taip pat yra asmeninis sprendimas.“ Jis taip pat pastebėjo, kad TIMOCOM tinkamumas naudoti bėgant metams toliau gerėjo. „Manau, kad viskas labai greitai patobulėjo. Manau, kad puiku, kad jie taip pat paprašė klientų pateikti atsiliepimų ir iš tikrųjų juos įgyvendino.“
Jo darbuotojams didžiausias privalumas dirbant su TIMOCOM Marketplace yra tai, kad sistema tiesiog veikia – galite pamatyti, kur yra transporto priemonės erdvė, kokie transporto užsakymai atėjo – ir tai yra būtent tai, ko norite. TIMOCOM API leidžia įmonei valdyti viską iš savo TMS, ar tai būtų užsakymo priskyrimas, ar prieiga prie krovinių informacijos.
Tik API su vien tik TIMOCOM partnerio translogica padėjo Kogler gerokai sutrumpinti darbo laiką:
„Galiu sutaupyti 8 proc. darbo laiko per dieną ir darbuotoją naudodamasis TIMOCOM API su translogica. Be to, užtikrinu didesnį skaidrumą ir klientų pasitenkinimą.“
Kogler patarimas savo kolegoms pramonėje
Paklaustas apie tai, kokius patarimus jis duos naujokams ar kolegoms šioje pramonės šakoje, Kogler nedvejodamas teigia: „Šiuo metu nerekomenduoju pradėti nuo nulio niekam. Mes išgyvename sunkų ir sudėtingą laikotarpį, ir neatrodo, kad jis netrukus baigsis. Bet jei Jūs norite kažką pakeisti, norite augti ir eiti naujomis kryptimis, tada aš nukreipčiau juos į tai, ką sakiau pradžioje: permąstyti viską. Ir nereikia įsisiurbti į nepasiteisinusių sąnaudų klaidingumą. Nesvarbu, ar jau daug investavote į produktą, jei jis neveikia, atsikratykite jo. Tai drąsa, kuri atsiperka galiausiai tiek, kiek man rūpi.“
Spedination – sėkmingas skaitmeninimo pavyzdys
Spedination GmbH yra įspūdingas pavyzdys, kaip skaitmeninimas gali padėti įmonei išlikti pasiruošus bet kokiai ateičiai parduotuvėje ir optimizuoti jos procesus, tam nereikia sumažinti darbo vietų. TIMOCOM Marketplace ir darbas su TIMOCOM API padeda įmonėms greičiau ir efektyviau dirbti kasdien.
Be to, tokia transporto įmonė yra puikus įrodymas, kad darbas krovinių ekspedijavime automatiškai nereiškia, kad tai visą laiką patiriamas stresas ir ilgas darbiavimasis – viskas gali būti kitaip. Jei turite drąsos keisti dalykus.