TimoCom: iki šiol prekybos ginčas su JAV neturėjo jokios įtakos ES transporto rinkai
Paklausa vietos transporto priemonėse išlieka pastovi ir didžiulė
Prekybos ginčas su JAV neturėjo įtakos Europos transporto įmonių darbo krūviui. Nors dėl ES komisijos ginčų su muitine jų augimas sumažėjo iki 2,1 proc. (gegužės mėn. augimas siekė 2,3%), vietos transporto priemonėse paklausa išliko didžiulė net ir praėjus mėnesiui po to, kai JAV įvedė baudžiamuosius tarifus. Tai matyti iš TimoCom transporto barometro, kuris yra pramonės kelių transporto pokyčių Europoje rodiklis.
Stabilios ekonominės sąlygos lemia krovinių pasiūlymų perteklių
„Nėra jokios panikos, rinka atrodo gerai“, - teigia TimoCom kompanijos atstovas spaudai Gunnar Gburek, remdamasis naujausiais 2018 m. II-ojo ketvirčio duomenimis. Besitęsianti stipri Vokietijos ir euro zonos įmonių ekonominė padėtis, kaip ir praeityje, lėmė krovinių pasiūlymų transporto rinkoje perteklių. Atrodo, kad birželio mėn. JAV priimtas politinis sprendimas įvesti ES plieno ir aliuminio baudžiamuosius tarifus neturėjo įtakos paskutiniąsias keturias II-ojo ketvirčio savaites.
Nuo balandžio iki birželio mėnesio vidutiniškai iš 100 pateiktų pasiūlymų didžiausioje Europos transporto platformoje 76 buvo krovinių pasiūlymai ir tik 24 transporto pasiūlymai. Tai tiksliai atitinka I-ojo šių metų ketvirčio rezultatus, kurie patvirtino itin didžiulį vietos transporto priemonėse poreikį. „Diagrama tampa horizontali ir panašėja į paprastą tiesią liniją“, - G. Gburek apibūdina besitęsiantį augimą. TimoCom platformoje kasdien įvedama iki 750 000 krovinių ir transporto priemonių pasiūlymų iš visos Europos.
Krovinių ir vtransporto santykis buvo subalansuotas prieš dvejus metus
Praėjusiais metais pasiūlos ir paklausos santykis atrodė panašus ir siekė 70:30. Prieš dvejus metus situacija buvo visiškai kitokia: 2016 m. krovinių pasiūlymų ir laisvos vietos transporto priemonėse santykis II-ajame ketvirtyje buvo beveik subalansuotas ir siekė 52,48 proc.
Trūksta ir toliau truks transporto pasiūlymų
Ką šie skaičiai reiškia Europos gamybos ir prekybos įmonėms, kurios turi gauti didėjantį krovinių skaičių kelyje, kad galėtų aptarnauti savo klientus? „Esami transporto pajėgumai yra menki ir gali tokie išlikti“, - sako G. Gburek. Tokią situaciją galima aplenkti tik vengiant važiavimo tuščiomis ir efektyviausiai pasinaudojant esamais ištekliais. „Ypač sunkiu metu, esant prastovoms ir ilgam laukimo laikui gamyboje bei prekyboje, pakrovimo dokai turi būti dar labiau sumažinti optimizuojant.“ Pasak TimoCom atstovo spaudai, net jei ES Komisija pastebės ekonomikos nuosmukio grėsmę JAV vyriausybei pradėjus taikyti protekcionistines priemones, per ateinančius mėnesius ES transporto rinka išliks itin paklausi.
Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.