26.02.2024

IV ketv. transporto barometras: kelių transporto Europoje analizė ir prognozės 2024 m.

Q4_2023-Frachtanteil_Transportbarometer_01_ 2024 (15 x 10 cm)

TIMOCOM transport barometer: Year end review and forecast 

Transporto paslaugų paklausa nesumažėjo; 2024 m. prognozėje numatoma, kad pervežimų skaičius bus didesnis nei praėjusiais metais – su viena išimtimi. 

Ketvirtąjį 2023 m. ketvirtį užfiksuota 18 proc. daugiau krovinių vežimo pasiūlymų nei tą patį praėjusių metų ketvirtį. Krovinių pervežimų padidėjimą metų pabaigoje, be kita ko, galima paaiškinti padidėjusia paklausa, ypač dėl sezoninių veiksnių, pavyzdžiui, kalėdinio apsipirkimo, atsargų papildymo ir padidėjusio vartotojų aktyvumo prieš šventes. TIMOCOM transporto barometras rodo, kad krovinių ir transporto priemonių santykis akivaizdžiai padidėjo, nes daugelio vežėjų prieinamumas sumažėjo.

Metų pabaigos apžvalga rodo,kad absoliučių krovinių pervežimo pasiūlymų sumažėjo

2023 m. ypač sumažėjo krovinių pervežimo pasiūlymų neatidėliotinų sandorių rinkoje. Krovinių pervežimo pasiūlymų visoje Europoje sumažėjo 31 proc., o Vokietijoje – net 40 proc. Tai rodo, kad ekonomikos nuosmukis, kurį daugelis ekonomikos institucijų prognozuoja nuo 2023 m., turėjo įtakos ir transporto rinkai. 

O transporto paslaugų kainos Vokietijos rinkoje ketvirtąjį ketvirtį didėjo. Sunkiasvorių krovininių transporto priemonių pervežimų kainos buvo nustatytos iki 10 proc. didesnės nei ankstesniais metais, tačiau vis tiek mažesnės nei 2021 m. didžiausios kainos. Šią tendenciją labiausiai lėmė didėjančios darbo užmokesčio ir energijos sąnaudos. Be to, 2023 m. ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu, vežėjai 15,3 proc. sumažino kroviniams vežti siūlomų vilkikų skaičių. Gruodžio mėn. šis skaičius buvo dar didesnis – 21 proc. mažesnė transporto priemonių pasiūla nei prieš metus. 

 

Vehicle space offers transport barometer Q4-2023-de_EU-EU_900x600px (2)

Vehicle space trends in Europe, 4th quater 2023 

Kainų tendencijos ir padidėjusi transporto paslaugų paklausa pavasarį

Transporto asociacijų teigimu, 2024 m. transporto paslaugų kainos turės gerokai išaugti. Apskaičiuota, kad dėl papildomų išlaidų, ypač dėl didėjančių rinkliavų kainų Vokietijoje, sąnaudos padidės iki 12 proc. 

„Daugelis ekspeditorių nemano, kad kainos tiek padidės“, – teigia Gunnar Gburek. „Jie mano, kad kainos padidės ne daugiau kaip 6 proc. Dėl šių vertinimų skirtumo transporto klientai ir paslaugų teikėjai intensyviai derėsis.“

 

Q4_2023-Frachtanteil_Transportbarometer_01_ 2024 (15 x 10 cm)

TIMOCOM transport barometer: Year end review and forecast 

Tikimasi, kad vasario mėn. krovinių pervežimo pasiūlymų skaičius bus mažiausias

Remiantis ilgamečiais stebėjimais ir analize, tikėtina, kad 2024 m. sausio ir kovo mėn. transporto priemonių paklausa bus didesnė nei tais pačiais praėjusių metų mėnesiais. Prognozuojama, kad vasario mėn. bus mažiausias krovinių skaičius šiais metais. Šie pokyčiai bus pastebimi beveik visose Europos šalyse ir padidins spaudimą krovinių vežimo kainoms. 

Patirtis rodo, kad kovo mėn. transporto paslaugų paklausa padidės, todėl vėl padaugės krovinių pervežimo pasiūlymų. Iki birželio mėn. transporto priemonių paklausa visoje Europoje gali išlikti stabili ir net viršyti 60:40 krovinių ir transporto priemonių santykį (žr. prognozių grafiką). Tačiau mažai tikėtina, kad šie skaičiai prilygs 2021 ir 2022 m. rodikliams. 

TIMOCOM transporto barometras atspindi kelių transporto pokyčius Europoje. Remiantis duomenimis gaunama pagrįsta dabartinės transporto rinkos pokyčių apžvalga ir pateikiamos realios ateinančių metų prognozės. 

 

 

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų