06.12.2023

Nepaisant stipraus rugsėjo, transporto paklausa išlieka žemesnė už praėjusių metų lygį, tačiau lygiavertė 2019 m.

TIMOCOM transporto barometras 2023 m. 3 ketvirtį

Q3 Frachtanteil Transportbarometer

Krovinių ir laisvų transporto priemonių santykis pasiekė 2019 m. lygį, tačiau vis dar gerokai mažesnis nei praėjusių metų rodikliai. 

Bendrai paėmus 2023 m. trečiąjį ketvirtį krovinių pasiūlymų buvo 21 % mažiau lyginant su praėjusių metų rodikliu. Krovinių ir laisvo transporto santykis nuo 2019 m.beveik pasiekė iki COVID buvusį lygį. Dėl padidėjusios transporto paklausos rugsėjį padidėjo vidutinė krovinių kaina. 

Per COVID metus transporto barometras rodė išskirtinai žemas ir aukštas vertes. Šiemet viskas vėl pasiekė 2019 m. lygį. Nepaisant nedidelio atsigavimo palyginti su ankstesniais ketvirčiais, transporto rinka ir toliau silpsta. 

Po to, kai krovinių pasiūlymai Europoje pirmuosius du šių metų ketvirčius buvo gerokai mažesni už praėjusių metų rodiklius (1 ketvirtis −51%; 2 ketvirtis −46,3%), atotrūkis trečiąjį ketvirtį sumažėjo, tačiau vis dar siekė 21%. Rugsėjis buvo stipriausias krovinių pasiūlymų mėnuo šiame ketvirtyje, tačiau jis vis dar buvo 13% mažesnis nei 2022 m. rugsėjo mėnuo. Pasiūlymų skaičius Vokietijoje 3 ketvirtį buvo net 32 % mažesnis nei praėjusių metų ketvirtį.

Kaip tikėtasi, po vasaros atostogų transporto pajėgumų poreikis vėl padidėjo. Rugsėjo mėnesį TIMOCOM Marketplace vėl pastebėjo ženklų transporto paklausos padidėjimą. Visoje Europoje buvo generuota 46% daugiau krovinių pasiūlymų nei rugpjūtį. Vokietijoje pasiūlymų buvo 57% daugiau. Krovinių ir laisvo transporto santykis Europoje liepą buvo 64 ir 36, rugpjūtį 57 ir 43, todėl rugsėjį buvo mažiau subalansuotas ir siekė 69 ir 31.

Frachtangebote EU Q3 2023

Krovinių pasiūlymų pokyčiai Europoje 2023 m. 3 ketvirtį. 

Ekonominė raida mažina transporto rinkos paklausą

Nepaisant krintančios infliacijos, susilpnėjusi ekonomika ir toliau daro neigiamą poveikį transporto pramonei. Viena iš priežasčių yra didelis statybos sektoriaus nuosmukis, kuris turi neigiamą poveikį transporto įmonių užsakymų padėčiai. Tačiau atsargus vartojimas ir investicijų trūkumas daugelyje sričių taip pat yra galimos priežastys, kodėl praėjusių metų duomenys nebuvo suderinti – tiek privačiame sektoriuje, kaip rodo GfK vartotojų klimato indeksas, tiek komerciniame sektoriuje. Tai patvirtina IFO verslo klimato indeksas, kuris per pastaruosius tris mėnesius sumažėjo nuo 87,4 iki 85,7, nors respondentų lūkesčiai šiek tiek pagerėjo rugsėjį. 

Šis pokytis daro neigiamą poveikį mažmeninės prekybos sektoriui. Vokietijos statistikos tarnybos duomenimis, 2023 m. rugpjūčio mėn. pardavimai sumažėjo 1,2 %, palyginti su ankstesniu mėnesiu. Palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 2,3 %. Remiantis vartotojų kainų indeksu, maisto produktų kainos padidėjo 9,0 % ir kartu su energijos kainomis išlaikė aukštą infliacijos lygį. 

„Dėl ekonomikos pokyčių bendra transporto priemonių paklausa Europoje buvo maža, palyginti su 2022 m., nors praėjusį mėnesį krovinių pasiūla šiek tiek padidėjo“ – sako TIMOCOM verslo reikalų vadovas Gunnar Gburek. „Transporto rinka Vokietijoje veikia atsargiai ir atspindi bendrą ekonominę raidą. Pagrindinės to priežastys yra silpna užsienio paklausa ir vidaus ekonomika.“ Gburek priduria, kad šiemet tikėtina, kad transporto paklausa gerokai padidės. „Jei transporto rinka ir toliau vystysis tokiu pačiu lygiu kaip 2019 m., transporto priemonių paklausa 2023 m. ketvirtąjį ketvirtį vėl sumažės. Atsižvelgiant į ekonominę situaciją Europoje ir ypač Vokietijoje, tai atrodo realu.“

Frachtangebote DE Q3 2023

Krovinių pasiūlymų pokyčiai Vokietijoje 2023 m. 3 ketvirtį. 

Vidutinė krovinių kaina šiemet pasiekė aukščiausią lygį

Padidėjus krovinių pasiūlymams, vidutinė krovinių kaina už kilometrą rugsėjį padidėjo 6,5%, palyginti su ankstesniu mėnesiu. Šis skaičius yra 21,3% didesnis nei šių metų žemiausias vasario mėnesį. Nepaisant šio augimo per metus, visos kainos vis dar gerokai mažesnės nei 2022 m., kai paklausa buvo daug didesnė. 

Daugiau krovinių pasiūlymų į ir iš Švedijos

Tarp kitų dalykų buvo pastebimi krovinių pasiūlymų pokyčiai maršrute tarp Vokietijos ir Švedijos. Ypač pasiūlymai iš Vokietijos į Švediją padidėjo 70%, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu. Iš Švedijos į Vokietiją krovinių pasiūlymai padidėjo 38%. Švedijos eksportas apima transporto priemones, medienos produktus ir farmacijos prekes, taip pat geležį ir plieną. Vokietija yra pirmoji Švedijos prekybos partnerė prekių importui. Vokietijos ir Švedijos prekybos rūmų duomenimis, Vokietija yra antra pagal dydį tik Norvegijos eksporto srityje. Tiek importas, tiek eksportas taip pat viršijo iki COVID buvusius prekybinius rodiklius. Pagrindinis importas iš Vokietijos yra mašinos ir farmacija. 

Mažesnė transportavimo į Šveicariją paklausa

3 ketvirtį daugelyje maršrutų į Šveicariją transporto pajėgumų paklausa sumažėjo, nepaisant Gotthard tunelio sukeltų geležinkelio transporto sutrikimų, dėl kurių tikimasi padidinti kelių krovinių pervežimą. Pavyzdžiui, maršrutuose iš Austrijos į Šveicariją buvo 55% mažiau krovinių pasiūlymų, o iš Prancūzijos į Šveicariją 51% mažiau nei praėjusį ketvirtį. Iš Vokietijos į Šveicariją pasiūlymų buvo 42% mažiau nei praėjusiais metais ir 29% mažiau krovinių pasiūlymų iš Italijos. Tikimasi, kad geležinkelio jungtis bus uždaryta kelis mėnesius, todėl ketvirtąjį ketvirtį krovinių gabenimo keliais apimtis visoje Šveicarijoje gali padidėti.

Taip pat sumažėjo krovinių pervežimo iš Belgijos ir Nyderlandų į Vokietiją paslaugos (BE-DE −52 %; NL-DE −25 %). Viena iš priežasčių yra vidaus transporto iš jūrų uostų sumažėjimas. Nuo metų pradžios ZARA uostuose toliau mažėja konteinerių apkrova. 

Frachtangebote Relationen Q3 2023

Europos maršrutų krovinių pasiūlymų pokyčių palyginimas. 

Apie TIMOCOM transporto barometrą

Nuo 2009 m. FreightTech įmonė TIMOCOM naudoja transporto barometrą, kad galėtų išanalizuoti transporto pasiūlymų ir paklausos pokyčius remiantis integruotos Marketplace platformos krovinių biržos duomenimis. Daugiau nei 154 000 naudotojų kasdien sukuria iki vieno milijono tarptautinių krovinių ir transporto pasiūlymų.

Atsisiųsti pranešimą spaudai

Į viršų