10.08.2023

Transporto Barometras: Lėtėjanti ekonomika ir vasaros nuosmukis

Freight offers Q2 2023

Krovinių pasiūlymų skaičius Europoje, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, vidutiniškai padidėjo 57 proc. Krovinių vežimo apimtys išlieka mažesnės už ankstesnių metų rodiklius ir mažesnės už iki koronaviruso laikotarpio lygį.


Erkrath, Vokietija, 2023-07-14 - Europos transporto rinka per pirmąjį 2023 m. pusmetį buvo lėtesnė palyginti su ankstesniais metais ir nusileido 2019 m. koronaviruso laikotarpio rezultatams. Po paskutinių dviejų netipinių metų, kurie liko paveikti pandemijos ir jos atsigavimo laikotarpio, situacija visame kelių transporte gerokai nurimo. 2023 m. antrąjį ketvirtį visoje Europoje krovinių pasiūla buvo 46,3 proc. mažesnė nei pernai tuo pačiu ketvirčiu. Vokietijoje vidutiniškai buvo net 59 proc. mažiau pasiūlymų. Europos krovinių mokestis už kilometrą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu, antrąjį ketvirtį vidutiniškai buvo 14,1 proc. mažesnis.

Transporto rinka ketvirčio pradžioje neigiamas ekonomines tendencijas paneigė.

Praėjus lėtam pirmajam ketvirčiui, antrąjį ketvirtį transporto paklausa padidėjo. Priešingai nei prognozavo verslo klimato IFO indeksas, balandį visoje Europoje buvo 40 proc. daugiau krovinių pasiūlymų, o Vokietijoje - 61 proc. daugiau krovinių nei 2023 m. kovą. Gegužės mėn. Vokietijoje buvo dar 18 proc. daugiau krovinių pasiūlymų, palyginti su praėjusiu mėnesiu, o visoje Europoje šis rodiklis buvo 8 proc. Apskritai, dėl stiprios II ketv. pradžios TIMOCOM Marketplace buvo 57 proc. daugiau krovinių pasiūlymų nei ankstesniame ketvirtyje.

Aiškus krovinių pasiūlymų padidėjimas antrąjį ketvirtį, be kita ko, yra susijęs su sezoniniu verslu. „Balandžio ir gegužės mėnesiai buvo stipriausi mėnesiai iki šiol krovinių pasiūlymų srityje, nes šiais metais specialūs sutrumpėjusių atostogų savaičių iššūkiai“ - aiškina Gunnar Gburek, TIMOCOM verslo reikalų skyriaus vadovas.

This is an embedded image

Silpnėjantys maršrutai dėl mažėjančio eksporto

Apskritai importas ir eksportas euro zonoje mažėja, importas ir eksportas Vokietijoje sumažėjo pagal Vokietijos federalinės statistikos tarnybos duomenis. Europos ekonomika vangi; tai aiškiai matyti TIMOCOM transporto barometre. Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu ketvirčiu, Vokietijos-Prancūzijos (DE-FR -53 %) ir Prancūzijos-Vokietijos (FR-DE -64 %) maršrutuose apimtys vėl smarkiai sumažėjo. Iš Belgijos į Vokietiją taip pat buvo 56 % mažiau pasiūlymų. Iš Nyderlandų buvo 40 proc. mažiau krovinių pasiūlymų su paskirties vieta Vokietijoje (NL-DE -40 proc.). Taip pat sumažėjo pervežimai iš Vokietijos Federacinės Respublikos į Belgiją, Nyderlandus, Italiją ir Čekiją.

Iš tiesų, Kylio pasaulio ekonomikos institutas (IfW Kiel) daro prielaidą, kad, palyginti su praėjusiais metais, rezultatas bus minus 0,3 proc., vietoj plius 0,5 procento, kuris buvo prognozuotas metų pradžioje. Nepaisant to, tikimasi, kad Vokietijos ekonomika toliau augs nuosaikiai, praėjus silpniems žiemos mėnesiams. Iš tikrųjų galima aiškiai matyti, kad krovinių pasiūlymų padaugėjo daugelyje šalių antrą ketvirtį, palyginti su 2023 m. pirmuoju ketvirčiu, įskaitant maršrutus iš Belgijos ir į Belgiją, iš ir į Nyderlandus ir į Italiją.

This is an embedded image

Netolygi vidaus transporto plėtros tendencija

Nors Didžioji Britanija ir Lenkija sugebėjo gerokai padidinti vidaus transporto paklausą, plėtra regresavo Vokietijoje, Prancūzijoje, Austrijoje ir Vengrijoje, palyginti su 2022 m. antruoju ketvirčiu. Vis dėlto buvo stebimas akivaizdus krovinių pasiūlymų augimas, palyginti su 2023 m. pirmuoju ketvirčiu. To priežastis: Nors dėl koronaviruso pandemijos laikotarpio atsigavimo poveikio Prancūzija ir Vokietija paskelbė nepaprastą krovinių pasiūlymų augimą 2022 m. antrąjį ketvirtį, šis augimas tuo metu Didžiojoje Britanijoje ir Lenkijoje nebuvo toks reikšmingas. Todėl jie atitinkamai gali pasiekti 66 ir 25 proc. padidėjimą, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu . Austrijoje (AT-AT -54 %) ir Vokietijoje (DE-DE -49 %), taip pat Prancūzijoje (FR-FR -35 %) ir Vengrijoje (HU-HU -35 %), lyginant su pirmuoju ketvirčiu, nepaprastų praėjusių metų rezultatų dar kartą pasiekti nepavyko.

This is an embedded image

Vasaros lėtėjimas: mažėjimo tendencija nuo birželio mėn.

Nuo birželio mėnesio krovinių pasiūlymų skaičiaus mažėjimo tendencija dėl tradiciškai silpnų vasaros mėnesių, kurie taip pat derinami su mažėjančia ekonomika, gali būti matoma visoje Europoje. Birželio mėn. krovinių įvežimas visoje Europoje sumažėjo 15 proc., palyginti su praėjusiu mėnesiu.

Stebina tai, kad šiame laikotarpyje transporto priemonės pasiūla nepadidėjo, o, palyginti su praėjusių metų verte, sumažėjo 10 proc. ir 29 proc., palyginti su praėjusių metų ketvirčiu. Mažėjanti ekonomika daro įtaką momentinių sandorių rinkai iš abiejų pusių, tiek krovinių pasiūlymams, tiek transporto priemonių pasiūlymams. „Žmonės dar kartą pasiūlė savo paslaugas klasikiniais platinimo kanalais arba sumažino rinkoje esančių pajėgumų skaičių dėl to, kad nėra sėkmės perspektyvų“, sako Gunnar Gburek, remdamasis daugybe pokalbių su ekspeditorių atstovais. Paslaugų teikėjų dalyvavimas konkursuose antrąjį ketvirtį, palyginti su 2023 m. pirmuoju ketvirčiu, sumažėjo: Didesnė laisvo transporto paklausa momentinių sandorių rinkoje galėtų paaiškinti, kodėl yra 45 proc. mažiau pasiūlymų, o reguliariojo transporto konkursai yra beveik pastovūs.

Tikimasi, kad antrąjį metų pusmetį ekonomika įgaus pagreitį. Transporto pramonė jau turi patirties susidoroti su sudėtingomis situacijomis. „Pastaraisiais metais buvo keliami aukšti reikalavimai profesionaliems vairuotojams ir dispečeriams, jie dirbo visa jėga. Taigi, jie sugeba išsilaikyti per kelis neramius vasaros mėnesius“ - teigia Gunnar Gburek. „Tikimasi, kad nuo rudens transporto pajėgumai vėl išaugs, o sunkvežimiai vėl galės būti naudojami našiau.“

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų